1 de juliol del 2008

Namíbia (Àfrica)

Estiu 2008

(Namíbia, Zambia, Malawi, Sud-Àfrica, Moçambic)

NAMÍBIA

RESUM del nostre viatge a Namíbia.
-RUTA (número de dies mínims aconsellats sense incloure el transport): Windhoek (1)-Sossusvlei (2)-Etosha (2)-Kaokoveld (1)-Twyfelfontein (1)-Swakopmund (2).
Tots els llocs molt recomanables. No canviaríem la ruta. Ens ha encantat!!! VIATGE MOLT RECOMANABLE.
PUNTS FORTS: Els paisatges són ESPECTACULARS. Existeixen totes les comoditats del món.
PUNTS FEBLES: Contacte amb la gent nul. Els transports. No és l'Àfrica "real" que tots ens imaginem i que podem trobar ben aprop (Malawi, Zambia, Moçambic....)
Durada: 15 dies
-TRANSPORTS: No existeix el transport públic. O es lloga un cotxe o es contracta un "tour" pel país.
-ALLOTJAMENTS: cal reservar.
-SEGURETAT: vam trobar algunes persones que les havien robat. A Windhoek no cal sortir a la nit, és perillós.
-SALUT: Cal portar un "botiquín" complet per si les mosques.
-GASTRONOMIA: Res de l'altre món. A Windhoek es pot trobar de tot, a la resta... el que trobis.
-TEMPERATURA: Normalment s'acostuma a anar al juliol i agost, el seu hivern. Durant el dia es pot anar amb samarreta de màniga curta però a la nit les temperatures són MOLT fredes, especialment al desert on es pot estar per sota dels 0º C. Cal portar un bon sac si es vol acampar.
-TOURS: n'hi ha de totes classes. Cal contractar-los amb antelació, doncs un cop allà està tot ple.
Preus orientatius
Força econòmic comparat amb Catalunya però molt més car que països propers com Zambia, Malawi, etc...

L'Albert ha comencat 1 setmana abans l'aventura per l'Africa (l'Anna ha de fer 1curset a BCN)...
      Aixi que...de BCN directe a la capital de Namibia (Windhoek), des d'on he marxat a fer 1 tour de 3 dies per les dunes a Sossusvlei.

Com al sud d'Africa ara mateix es hivern, durant el dia la temperatura es agradable, pero a la nit t'has d'abrigar!
                   La terra esta realment seca i el paisatge es brutal!

Les nits al desert son molt fosques...i fredes!!!

L'Anna arriba a la capital i carregats a tope anem fins a Swakopmund (antiga colonia alemanya).

Sense adonar-te, vas passejant per la platja i...

... arribes a les dunes.

Veure com el sol s'amagava darrere el mar asseguts a les dunes ha estat molt maco.

Hem tornat a Windhoek perque alla ens esperava un grup de gent amb qui hem fet un tour d'1 setmana per a veure la fauna del pais al Parc Nacional d'Etosha.

De nit, cadascu munta la seva tenda de campanya i despres tots sopem al voltant del foc.

Una de les nits vam parar en un lloc on hi havia unes dutxes ben particulars en mig de res.

La fauna de Namíbia

El guia ens va dir que a la branca hi havia un mussol. Però vam trigar molta estona fins que el vam veure.

Estavem menjant quan han començat a sortir elefants del no res. El guia ha dit que entrèssim a la furgoneta o no es feia responsable del que ens pogues passar...

Els nostres amics francesos i nosaltres ens hem posat contentissims, haviem vist de ben a prop 1 camada enorme d'elefants!

Per viatjar en el temps ...Twyfelfontein. Pintures a les parets ancestrals.

A Kaokoveld ens vam trobar amb els Himba.

A l'Skeleton Coast trobem milers de foques marines....costa creure, espectacular!!!

Ja a Swakopmund vam passar uns dies tranquils. Això si, l'experiència dels quads per les dunes prop del mar va ser BRUTAL!!! És de guiris...ho sabem! Però ens va encantar!!